keskiviikko 12. joulukuuta 2007

Päivä 13 - Talven tuiketta heinäkuussa

29.Heinäkuuta

Lumipeite on paksuuntunut viimepäivinä huomattavan paljon, ja pakkasta on ollut keskimäärin, vielä siedettävät, -20 astetta. Ennusteiden mukaan pakkanen tulee kiristymään -40-50 asteen tienoillee. Hrr.. Uskoin että talvesta tulee kylmä mutta että noin kylmä.. Lumen paksuus on tällä hetkellä n. 150 cm.

Euroopassa alkaa tulla ensimmäisiä tietoja hyisen talven alkamisesta myös etelässä, niin että Välimeri on jäätynyt umpeen, ja saharassa on satanut lunta esimmäisen kerran kymmeniin vuosiin.

Sodan loppumisesta ei ole kellään tietoa, ja yhteydet atlantin yli ovat olleet poikki jo sodan alusta, joten siitä ei ole tietoa miten sota etenee muualla kun euroopasssa.
Virallisesti sota loppui jo viikko sitten mutta amatöörien ja harrastelijam,ittaajien mukaan säteilyarvoi ovat edelleen nousemassa, tällä htekellä annos on n. 100 mS/h, ja tämä on vain suopmen tilanne. Kukaan ei tiedä tuhoalueen tilannetta, arvioita on vain, että annosnopeus olisi 1000-1000 S/h, mikä on välittämästi tappava, ja viittaisi siihen ettei sota ole lopussa.


Tutkijat ovat viimeaikoina laskeneet tuhojen laajuutta ja arvioineet uhrien määrää. Todettakoon ensin että keski-euroopasta ei ole jäljellä kun se kuuluisa hiekkakasa... Niin tutkijoden arvoi kuolleden, tai kadonneiden määrästä vaihtelevat 900-1100 miljonan välillä.

Haavoittuneiden tilanne on tukala, sillä lääkkeitä ja muita lääkintätarvikkeita on ollut vaikea saada, vaikakaan niistä ei ole ollut pulaa. Ongelmaksi on muodostunut se ettei valtavien säteilyalueiden läpi ole kyetty kulkemaan millään.

Suomessa kaupungit, niinkun totesin, ovat todellakin suuria luurankoja palaneine taloineen ja rikotuine ikkunoineen, ilman lämmitystä ne seisovat vasten tuulta ja pyryä, aivan kuin odottaisivat vain että tuomio julistetaan.

Maalla sensijaan elämä kukoistaa yhteisöissä. Lisäksi on ollut suunnitelmia että koska ulkona ei voi lumen, pakkasen ja saasteiden takia liikkua, alettisiin rakentaa tunneliverkostoa maan alle, jossa voisi liikkua huolettomasti. Suunnitelman keskeinen osa ovat maakellarit jotka toimisivat "ovina" tunneliverkostoon. Kaikki tämä on vain suunnitteluasteella, eikä kellään oel tietoa siitä miten se toetutettaisiin.


Ei kommentteja: